
 

Business Day wins Press Council appeal about Trillian
article

On Friday, Business Day won an appeal against a ruling by the Press Council for a story published on April 26 about
financial advisory firm Trillian.

Picture: Supplied

The Press Ombud had previously dismissed all of Trillian's complaints except one, namely that Business Day had not
adequately reflected Trillian's denials to allegations made in a Mail & Guardian article that was referred to in the Business
Day story.

Business Day won its appeal against this ruling, which was set aside on Friday by the Press Council Appeals Panel
chaired by Judge Bernard Ngoepe. Trillian lodged a cross-appeal, which was dismissed.

The story published in Business Day related how state-owned Chinese firm Dongfang Electric won a R4bn tender to
replace a boiler at Eskom's Duvha power station, even though its quote was R1bn more expensive than rival bidders.

The story said the tender had been awarded to Dongfang after being given "the thumbs-up" by politically connected Trillian
in a last-minute review of the bids.

https://www.bizcommunity.com/
https://www.businesslive.co.za/bd/companies/2017-10-06-business-day-wins-press-council-appeal-about-trillian-article/


Trillian's review said Dongfang's bid, although more expensive, was less risky because its costs were fixed, whereas the
losing bidders quoted a price with variable costs, subject to escalation.

The piece also reported that losing bidders General Electric (GE) and Murray & Roberts (M&R) had accused Eskom in
court proceedings of rigging the tender in favour of Dongfang. GE and M&R subsequently succeeded in interdicting the
tender pending the outcome of a court review.

The Appeals Panel found that in its reporting Business Day had not breached the Press Code in any way.

Source: BDpro

 
For more, visit: https://www.bizcommunity.com


	Business Day wins Press Council appeal about Trillian article

